Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Małopolski
Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Małopolski działa przy FRDL Małopolskim Instytucie Samorządu Terytorialnego i Administracji od 2000 roku. Członkami – założycielami Forum było 98 wójtów i burmistrzów z gmin województwa małopolskiego. Obecnie Forum gromadzi ponad 168 członków spotykających się na comiesięcznych zjazdach.
Zgodnie ze Statutem głównym celem działania Forum jest prezentowanie opinii członków Forum w sprawach dotyczących doskonalenia poziomu i sprawności funkcjonowania samorządu terytorialnego. Forum to opiniotwórcza grupa samorządowa, oparta na wspólnocie interesów zawodowych, niezależna od sympatii politycznych.
Obecnie pracami Forum kieruje 10-osobowy Zarząd wybrany przez Walne Zebranie Członków w dniu 25 czerwca 2019 r. w następującym składzie:
- Pani Małgorzata Małuch – Wójt Gminy Sękowa – Prezes Zarządu
- Pan Zbigniew Mączka – Burmistrz Radłowa – Wiceprezes Zarządu
- Pan Paweł Sala – Burmistrz Miasta i Gminy Maków Podhalański – Wiceprezes Zarządu
- Pan Tomasz Żak – Burmistrz Andrychowa – Wiceprezes Zarządu
- Pan Tomasz Gromala – Wójt Gminy Lipnica Murowana
- Pan Marek Jamborski – Wójt Gminy Kocmyrzów-Luborzyca
- Pan Jakub Jamróz – Wójt Gminy Łapsze Niżne
- Pan Sławomir Paterek – Wójt Gminy Gnojnik
- Pan Leszek Skowron – Wójt Gminy Korzenna
- Pan Bogusław Antos – Wójt Gminy Brzeźnica
Forum organizuje, średnio raz w miesiącu, robocze debaty – “bez kamer i reflektorów”, na tematy najbardziej aktualne w danej chwili, priorytetowe dla wójtów i burmistrzów. Debaty te dają możliwość bezpośredniego dzielenia się obserwacjami na temat skuteczności funkcjonowania struktur samorządowych czy też możliwości wywiązywania się z nałożonych na samorząd obowiązków, a z drugiej strony – pozwalają na uzyskiwanie najbardziej kompetentnych informacji i odpowiedzi na pytania dotyczące bieżących problemów i perspektyw rozwoju województwa małopolskiego.
Wynikiem prowadzonych na Forum dyskusji są stanowiska Forum przygotowywane w imieniu gmin. Formułowane są w nich wnioski o zmianę treści ustaw i rozporządzeń, jak też opinie w sprawach istotnych dla samorządów. Stanowiska te kierowane są do odpowiednich ministrów, komisji sejmowych, jak też przekazywane do wiadomości wojewody i marszałka województwa.
Częstymi gośćmi Forum są Marszałek i Członkowie Zarządu Województwa Małopolskiego, parlamentarzyści, najwyżsi rangą przedstawiciele administracji rządowej szczebla centralnego i wojewódzkiego.
Zachęcamy do udziału w pracach Forum!
Zgłoszenie można wysłać wypełniając deklarację zamieszczoną poniżej za pomocą:
- poczty na adres: ul. Floriańska 31; 31-019 Kraków
- faxem pod numer: (012) 633 51 54
- na adres poczty elektronicznej: tomasz.mazur@old.mistia.org.pl
DOKUMENTY DO POBRANIA:
Deklaracja:
Statut: